פרופ' אפק: "סגר לילי לא הוכיח את עצמו בעולם, אבל אין ברירה"

    ישראל רובין 1 Comment on פרופ' אפק: "סגר לילי לא הוכיח את עצמו בעולם, אבל אין ברירה"

    מנכ"ל ביה"ח שיבא הפרופ' ארנון אפק בשיחה עם קול חי: "אני הראשון שאתחסן ב'שיבא', למרות שאני לא רגוע מהחיסון הזה. אבל מי שראה חולי קורונה ואת אלה שהסתבכו אחרי השחרור – מבין שאין אלטרנטיבה אחרת, אלא להתחסן וכמה שיותר מהר"

    פרופ' ארנון אפק צילום: פלאש 90
    14:39
    07.05.24
    יונת קפלן No Comments on "התרגלנו לחיות בקרסולה בלתי נראית"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר צוות המומחים המייעץ לפרוייקטור הקורונה ומנכ"ל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' ארנון אפק אומר כי הסגרים בחגים נועדו למנוע התקהלויות משפחתיות שיביאו להתפרצויות של התחלואה: "אנחנו למדנו מהחגים הקודמים, ואני מדבר בעיקר על פורים שאז הייתה ההתפרצות הראשונה ואחר כך בכל חג וחג, אנו מנסים להקטין את ההתקהלויות המשפחתיות כי הבנו שזה המוקד המרכזי להידבקות. הפעם מנסים למנוע סגר כולל ולבנות מודל של סגר לילה שהוא מאוד ספציפי לשלושת החגים בחודש הקרוב: חנוכה, החג הנוצרי והחג המוסלמי".

    בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר כאן בקול חי, נשאל פרופ' אפק האם סגר לילי הוכיח את עצמו באיזו מדינה בעולם, וענה: "למיטב ידיעתי לא, המדינות שעשו סגר לילי מצאו את עצמן בסופו של דבר עוברות לסגר כללי. אני מאוד מקווה שזה לא יקרה בישראל וזה תלוי בכולנו. אם יש נקודה שהיא מאוד מרתיחה – זה אותם אנשים שביודעין ובכוונה לא נוהגים על פי ההנחיות. וזה חמור מאוד אבל בהיעדר אכיפה כנראה שאין ברירה אלא להגיע לסגרים".

    לשאלת קאהן האם לא היה עדיף פשוט להגביר את האכיפה, ענה אפק: "אתה צודק. שוחחתי עם חבר, ישראלי שמתגורר כעת בשוויץ. הוא אמר לי שאין דבר כזה שם לעבור על ההנחיות. מי שיוצא מבידוד חוטף אלפי פרנקים קנס".

    "ההגעה של החיסונים היא ללא ספק אור בקצה המנהרה", אומר מנכ"ל שיבא "ביום חמישי ה-FDA יחליט בנוגע לחיסון של פייזר ואני מקווה ומאמין שככל שזה עומד בסטנדרטים המקצועיים זה יאושר, ואחרי זה נוכל להתחיל את התהליך של היציאה מהקורונה. עדיין נצטרך ללכת עם מסיכות כמובן". בנוגע לסדר חיסון האוכלוסיה, אומר אפק כי "תחילה יחוסנו אנשי הרפואה, לאחר מכן הקשישים ואחריהם בעלי מחלות כרוניות".

    "אני אהיה בין הראשונים להתחסן", מוסיף מנכ"ל שיבא ומסביר "לא בגלל שאין לי חששות. כי קודם כל אני סומך על המערכת הרגולטורית במערב. הכל נעשה בשקיפות".

    עם זאת, מציין פרופ' אפק "אני ממש לא רגוע. אני מוטרד וחושש אבל השאלה הגדולה היא מהי האלטרנטיבה. מי שראה חולי קורונה, אומנם מדובר באחוז קטן אבל האחוז הזה שמסתבך לא רוצה חס ושלום שלא הוא ולא יקיריו יחלו בקורונה ואף אחד לא יכול לדעת אם הוא יחטוף את זה בצורה קלה או קשה. יש אנשים שהחלימו והיום נמצאים במצב שהם צריכים השתלת ריאה ולכן אני חושש מהקורונה יותר מהחיסון".



    1 תגובות

    מיין תגובות